måndag 17 november 2008

Nyhet i kameravsäkan

Det har åter blivit en till i medlem i objektivfamiljen. Denna gången en riktig kanon. Defensivt billigare än den senaste 70-200mm men 300mm längre zoom ska göra susen för de motiv som befinner sig långt borta. Jag upptäckte nämligen att de behövdes lite längre glugg för att fota t.ex. fåglar.
Den ljusstarka 70-200mm köpte jag ju i och för sig mest för att fota skarpa porträtt och liknande vid exempelvis bröllopsbilder.
När jag fotar vilda djur så kräver jag inte lika skarpa bilder (ännu), man måste ju också titta lite i plånboken. Ett ljusstarkt objektiv med brännvidd upp till 500mm kostar väldigt, väldigt mycket tyvärr. Men det ska bli väldigt kul att få testa detta objektiv när det kommer hem.
Tyvärr blir det nog inte så mycket tid nu till helgen heller då jag ska ha fotoutbildning både lördag och söndag. Naturligtvis kommer det att få hänga med men jag måste ju tänka på mina elever också, men några bilder bör man väl kunna testa att skjuta av.
Provfotade föresten lite med Canons fasta, ljusstarka telen på fotomässan och de var imponerande. Men det var ju som sagt även priset så.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: