torsdag 9 oktober 2008

Brutus Östling


Idag har jag varit på en föreläsning på Rättviks kulturhus som verkligen var både sevärd och bildmässigt värd var enda krona. Vi hade nämligen celebert besök då vi hade besök av självaste Brutus Östling.
Jag har länge älskat hans bilder på fåglar och så fick jag höra för några veckor sedan att han skulle komma hit och föreläsa om och visa bilder från hans nya bok "Kaxiga fåglar". Självklart fick jag inte missa detta och inte blev jag besviken heller. Han var även mycket kul att lyssna till så det var bara inte att njuta av underbara bilder som gjorde besöket värt att betala för.
Naturligtvis fick jag också lov att köpa hans bok som nu får pryda min fotobokhylla, och signerad är det också förståss. Till och med min yngste son tyckte det var väldigt intressant.
Så nu blev man ännu mer inspirerad till att fota ännu mer fåglar. Tyvärr har man inte de objektiv som Brutus har då mitt 70-200 inte väger särskilt tungt då man hör honom prata om bilder han tagit med 600mm och 2X konverter. Men i mitt gömsle som jag bygg kommer man och andra sidan ganska nära fåglarna så det räcker för de fåglar jag fotar men det är och andra sidan väldigt lite örnar och ugglor där :-) men man får väl nöja sig med det lilla.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: