fredag 10 oktober 2008

Inte bara en utan två

Som jag berättat tidigare så vann jag en fototävling i tidningen kamera och bild med en av mina bilder som jag då inte visst vilken det var. Nu vet jag vilken bild det var som vann och det var den som jag tagit på de underbara molnen och dimman över Siljan.

Det som var ännu mer roligt och överraskande var att det inte bara var denna vinnande bild som blivit publicerad i tidningen utan två av mina tre inskickade bilder.
Den som blev två eller i alla fall placerad i tidningen som bild nummer två var min andra bild på järnvägen i dimma.
Månadens tema blev tack vare min vinnande bild "Ljuset".

Samtidigt som jag gladdes över detta så ringde telefonen och de ringde från tidningen Universitetsläraren och ville köpa bilder av min som de sett på min sida på flickr.
De ville köpa en av bilderna på blixtarna som jag tagit och så ville de ha en bild där det fanns en sol med. Så det var bara att leta igenom mitt bibliotek med bilder och jag hittade en som jag tyckte om och som jag skickade över till dem. Och den bilden köpte de också.
De ville i och för sig också ha en bild med Lingon men det kunde jag tyvärr inte hjälpa dem med då jag inte lyckades hitta någon Lingonbild.
Och jag kan säga att de betalade bra så jag fick vad jag ville ha och jag blev helnöjd.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: