söndag 23 september 2007

Blå groda

Blå groda!

Jag ska ärligt påpeka att jag för tillfället inte har en aning om vad det är för djursorter jag fotat på skolan. Så till en början får ni nöja er med namn som detta "blå grod, gul groda, ödla m.m. Men vad det lider så kanske jag även lär mig detta. 
När eleverna börjar skriva på sin blogg så kommer jag att länka dit och de vet i alla fall vad djuren heter.

Som jag sa tidigare så skulle jag framöver berätta lite vem jag var, och jag tänkte börja lite här och nu. 
Göran heter jag och jobbar alltså som datalärare och lärare i fotografisk bild på Rättviks gymnasium. 
Jag bor i Vikarbyn tillsammans med min fru Camilla och våra två barn Andreas 16 och Jonathan 12.
Vi har två husdjur, våran hund Selma en engelsk springer spaniel och våran kanin Sonic av rasen Holländsk kanin (naturligtvis kommer kaninen från skolan).
För tillfället läser jag en distanskurs i digital bildhantering på högskolan i Jönköping. En kurs som jag hittills tycker verkar helt underbar. Jag är ganska ny på digital bildhantering och photoshop så jag har mycket att lära där, men lärarna på denna kursen verkar vara kanonbra (och även deltagarna på kursen har mycket att lära av varandra).
Hur mitt fotointresse började kommer jag att ta upp i ett senare inlägg.

Inga kommentarer: