söndag 30 september 2007

Utan studio


lotta
Originally uploaded by mr_citronit
Somliga bara har en känsla för att stå framför kameran. Denna bilden tog jag på en av mina elever när de höll på att ta bilder på varandra. Bilden är tagen med en helt vanlig fast blixt och utan någon som helst studioutrustning. Anledningen till att jag har gjort bakgrunden svart är att när jag använde fast blixt så blev det en ganska så häftig slagskugga, samtidigt som hon satt i en trapp med stålräcke. Så med andra ord, bakgrunden var inget att skryta om.
Men att ändå kunna ta ett så bra foto av en modell med dessa förutsättningar säger en hel del om modellen.
Som jag ser det
så har denna tjej, modellen i blodet och kan gå hur långt som helst om hon skulle vilja satsa.
Eller vad tycker ni?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker helt klart att du skall börja ta porträttbilder. Vad jag vet så finns det inge i rättvik längre. och då får man åka till leksand och dit är ddet sååååååå långt.

Kramar Frugan