torsdag 15 november 2007

Ny domän

Nu var det ett tag sedan jag skrev här men jag kan nu meddela att så gott som alla papper är klara med min firma så jag kan nu kalla mig för egen företagare. I och med detta så har jag även skaffat mig ett eget domännamn gerfoto.se med andra ord så fick jag även godkänt på mitt firmanamn.
Det är en heldel pappersarbete innan man får allt klart men det känns skönt att de flesta formaliteter är avklarade nu så att man kan börja fundera på det väsentliga sakerna.
Som jag sagt tidigare så kommer jag att hålla en låg profil till att börja med i alla fall och rikta mig till kunder som kanske inte har allt för stora fickor att stoppa pengar i. Med andra ord så kommer jag att vara relativt billig.
Det är ju trotts allt en balansgång man måste gå då det tyvärr blir så att är man för billig så får man inga jobb för då är det ingen som tror att man kan sin sak och är man för dyr då vill ingen anlita en för det.
Men hur som helst så kommer jag att ligga en bra bit under mina konkurrenter som finns i närheten då jag inte har några lokalkostnader eller liknande och jag ska ju heller inte driva företaget på helttid.
Det är ju faktiskt väldigt lätt att jobba när man får hålla på med sin största hobby, det är också lätt att göra det billigt av den anledningen.
Jag har även lagt upp en ny hemsida på min nya domän men den är defenetivt inte klar ännu. Letar fortfarande efter en funktion som gör att bilderna inte går att ladda eller sparas ner. Så finns det någon som läser detta och vet hur man gör på ett enkelt vis så tveka inte att höra av er.

Så hej för denna gången. (nya hemsidan www.gerfoto.se finns i mina länkar till höger)

Inga kommentarer: