fredag 9 november 2007

Studiofotokurs

I morgon lördag bär det av mot stora staden Stockholm. Närmare bestämt Bromma. Jag ska dit och få lära mig mera om studiofotografering av en mycket namnkunnig fotograf ved namn Janne Höglund. Mer info om honom på denna sidan http://www.fjh.nu/
Framför allt hoppas jag på att få lära mig en massa om ljussättningens grunder så man får lite mer kött på benen när man ska fota. Jag menar i stället för att man hela tiden ska få lov att prova och testa sig fram. Efter kursen hoppas jag att man för varje bild man tar i studion så ska man veta vart man ska placera blixtarna för att få ett visst ljus. Även om jag idag kan en del så ska det bli skönt om man kan med lite mer säkerhet placera ut dem och sedan bara finjustera lite i efterhand.
Hittade även en mycket bra länk till en fotogrundkurs som jag lagt till i mina länkar, jag tror många kan ha mycket nytta av denna kurs för att lära sig grunderna i foto.
Så hej för denna gången, förmodligen kommer jag inte att skriva någon i morgon om inte det blir något efter hemkomsten i morgon kväll då vill säga, kanske är inspirationen på topp då så det kommer massor av bilder :-)

Inga kommentarer: