lördag 10 november 2007

Studiofotokurs

Studiofotokursen blev just så lyckad som jag hade hoppats på, vilken lärare och vilket kunnande han visade upp Janne Höglund. Det fanns liksom aldrig några frågetecken utan det var hela tiden klara besked på hur man skulle göra och vad som var bäst i vissa lägen.
Även om kursen gick ut på att visa vad man kude göra med enkla medel så kändes allt så himla proffsigt.
Jag känner verkligen efter denna kursen att jag ställer mig i studion med sju gånger bättre självförtroende. Och om nu inte detta vore nog så var det inte bara Janne som var helt underbar som lärare. Vår modell, som jag inte tänker nämna namnet på ännu var helt underbar att jobba med. Efter att ha jobbat med henne så har jag även en hel del att lära de modeller som jag fotat och kommer att fota. Efter denna kurs så kommer jag defenetiv att ha ett helt annan upplägg på mina fotosessioner. Så jag kan bara säga tack till dessa två för en helt makalöst bra utbildning, när jag anmälde mig så hade jag förhoppningen om att jag skulle lära mig mer om ljussättning och det fick jag verkligen men på köpet fick jag också en väldigt nyttig kurs i hur en bra modell ska arbeta så att både modell och fotograf får ett bra flyt.
Med respekt för modellen så tänker jag inte lägga upp mer än denna bilden ännu då hon ej har sett bilderna ännu och även om vi fick tillåtelse att lägga ut bilderna så vill jag ha ett samtycke med modellerna jag jobbar med innan jag lägger ut något. Men denna bilden tycker jag ändå jag kan lägga ut bara för att visa lite av vad vi testade på kursen, något som jag själv provat men inte riktigt lyckats med men nu vet jag hur man gör, som ni ser :-) men jag känner att jag kan lägga ut denna bilden då det trotts allt är ganska svårt att se vem som döljer sig på bilden.
Det kommer inom kort att komma upp flera bilder på modellbilder.se så tills dess får ni hålla er till tåls :-)

Inga kommentarer: