söndag 11 maj 2008

Dödsolycka

Tyvärr kan jag bara säga att mopedträffen Rättvik meet fick ett tragiskt avslut. Föraren med smeknamnet DooD (detta kan vara helt fel). Detta var namnet som jag fick fram från forumet där tävlingen annonserats. Tyvärr så var deras server överbelastad så jag kunde inte få fram mera. Jag hade gärna velat få tillgång till forumet så jag hade kunnat berätta vad jag har att berätta.
Det jag kunde läsa på forumet var att man inte ville publicera bilder på honom.
Eftersom jag var officiell fotograf och sponsor på tävlingen så blev jag uppringd av Expressen som vill köpa bilder av mig.
Jag skickade över några bilder från sista loppet men jag talade även om för dem att jag inte tagit en enda bild från själva olyckan eller olycksplatsen.
Inga bilder har heller blivit publicerade så jag förmodar att det var inte snaskiga nog.
Jag kan ärligt talat tala om att jag hade kameran uppe när mopeden började vobbla men då valde jag att inte trycka av för jag tänkte direkt att detta kan inte gå väl.
Jag kan se det som så att detta hade kunnat ge mig pengar men vad hade jag haft för glädje av det.
Den enda glädje jag ser just nu är att jag inte tryckte av eller att jag rusade fram med kameran och fotade honom när han låg på marken.
Pengar är en sak men att tjäna dem på andras olycka är en helt annan sak. Tyvärr är det säkert så att tidningarna kommer att få tag på bilder än då men då har i alla fall inte jag tjänat på någons olycka.
Några tycker säkert att jag är en dålig fotograf som inte tog tillfället i akt men jag hoppas att de flesta är på min sida och tycker jag gjorde rätt.
Hur som helst så lider inte jag själv i alla fall för förlorade pengar.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Respekt.

Göran sa...

Jag hoppas att jag ska ta detta som positivt i från dig. Så tolkar jag dig i alla fall, att jag gjort rätt.
Tack Mattiasman90