torsdag 29 maj 2008

Mycket nu

Nu är det mycket, i tisdags blev det klart att jag blir ordförande i Rättviks fotoklubb, mer om detta här. Igår fotade jag åter igen åt en lokal kläddesigner (som är min brorsdotter, men ändå). Har nu en massa bilder att gå igenom och redigera, helger är räddad.
På jobbet går det mot studenten och det märks. Kommer även att bli en massa fotouppdrag där med allt som hör till skolavslutning och student.
Hur som helst så har jag i och med detta vågat ta steget att köpa en ny kamera och objektiv. Den nya blir en Canon EOS40D. Tänkte ett tag på en 5D men jag valde 40D och ett ljusstarkt objektiv i stället.
Största anledningen till inköp av en till kamera var framför allt för att har jag bara en så kommer den gå sönder precis före något fotouppdrag, nu när jag har två så kommer ingen att gå sönder så jag kan i stället använd båda med olika objektiv på och det är ju heller inte helt fel.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: