måndag 17 augusti 2009

Akvariet

Ja då ska akvariet vara klart och jag har nu börjat inredningen lite smått. Än så länge bara lite sten och vatten. Tänkte dock att det ska få stå minst ett dygn innan jag börjar att plocka över sköldpaddorna och förmodligen blir det även längre då jag har beställt en renare som ännu inte kommit. Just nu har jag bara satt i en renare som ska få rena det vatten som är i och så har jag satt i lite växter och tryckt i lite gödning i gruset.
Övergången är också klar så bara det nu får stå till sig lite så ska paddorna över och så blir det inredning av landdelen som ska stå bredvid.
Ett problem som jag har är att jag kan inte flytta det akvarium som jag nu har igång då det är vattenfyllt ännu. Så just nu har jag även ett piano mitt på golvet som ska står där det nuvarande akvariet står. Det gäller verkligen att pussla.
Mitt guppyakvarium verkar också vara bra då 3 av 5 honor redan börjat växa rejält, så där blir det snart tillökning, förhoppningsvis om någon vecka.
Jag förstärkte akvariet med ett stag rakt över på mitten så nu skevar det inget mera, känns lite bättre så.





















Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: