tisdag 18 augusti 2009

Nu har det flyttat

Nu har sköldpaddorna fått sitt nya hem. Än så länge ser det lite tomt ut och det som ska till är som följer:

Bakgrund.
Ytterligare ett filter då detta är för litet. Jag kommer använda mig av ett Eheim 2222 professional ytterfilter och ett Aquael TurboFilter 1100 - 1100 l/t innerfilter.
Lampramperna ska monteras i taket.
Övergången kommer att göras snyggare bara jag ser att allt fungerar.
Mera växter ska införskaffas då det ser väldigt tomt ut nu :-)

I landdelen har jag använt både sten, singel och jord. Sedan har jag planterat pelargoner då jag har egen odling av dessa så de kan gärna böka och äta av dem för de finns i massor (undrar vad pelargonföreningen säger om detta).

Ni som är kunniga på detta ämne får gärna kommentera om det är något som är helt galet. Eller om det bara är något som ni vill tillägga.


















































Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: