onsdag 5 augusti 2009

Turtle


Turtle
Originally uploaded by G Er Foto
Då har man även blivit med sköldpadda. Detta är helt nytt för oss men har direkt sökt upp ett forum där jag hoppas få de svar jag vill. Har i alla fall redan fått svar på att de är av sorten Reeves Kärrsköldpadda.
Hittade dessa krabater på blocket och slog till direkt. Hade länge letat efter ett akvarium då jag absolut inte är nybörjare på akvarium även om jag inte haft något på flera år.
Men att det skulle bli sköldpaddor var väl inte direkt med i beräkningen. Men får man hel utrustning för 200 kr så är det väl bara att prova.
Tyvärr var det så att det stod att akvariet var på 197L men det var bara ca 100L när jag började räkna.
Så jag begav mig till glasmästarn och beställde nya glas på 110*60 cm så nu blir det ett akvarium på ca 400L.
Nu blev det i och för sig inte så billigt ändå som 200 kr då jag tyckte att de skulle ha det lite bättre än vad de hade så det blev en resa till Mora för att inhandla lite mer saker åt dem så ca 1500 kr slutade räkningen på där. Men ska det vara så ska det. Hos mig ska djuren ha det bra, så är det bara.
Sedan finns ju även en till tanke med detta och det är ju att jag ska lära mig fota i akvarium vilket inte är det absolut enklaste. Det är väldigt lätt att man själv blir med i bild också :-)
Men nu har jag ju objekt att träna på i alla fall.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Björn Sjöberg sa...

Polarisationsfilter? Jag har ett 52mm's du kan få testa/köpa. :-D

Göran sa...

Aha, det har jag inte ens tänkt på. Jag har ju ett sånt så det ska jag ta och testa. Tack Björn.