torsdag 27 december 2007

Examination

Ja, då har en väntan startat, jag har precis lämnat in mitt examensprov för digital bildhantering till högskolan i Jönköping.
Examinationen bestod i att med ett valt tema så skulle man lämna in tre stycken bearbetade bilder. Jag valde temat retuschering då jag oftast fotar modellbilder men jag vet inte om jag tolkat temat helt rätt för jag tror att mitt val av bilder har kunnat hamna under andra teman också.
Bilderna jag valt är ett porträtt som jag retuscherat och så bilden på skjulet på bryggan som jag valde av den anledningen att jag ville ställa en modell på bryggan.
Så tredje bilden är modellen som jag retuscherade och sedan klippte ut från orginalbilden och sedan klistrade in henne på bryggan. Resultatet av detta ser ni i denna bilden som jag bifogat här.
Så som sagt nu är det bara att vänta och se vad lärarna tycker. Jag har inte haft några som helst problem med att få godkänt på de fem tidigare inlämningarna men denna den sista är de lite hårdare på.
Hoppas bara att jag oroar mig i onödan, men det är alltid lite pirrigt när man inte vet hur de tänker och tycker.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 kommentarer:

Jah Hollis sa...

En vacker bild utan tvekan.
Hade jag fått bestämma hade du fått mer än godkänt.
Hoppas du fixar det.

Göran sa...

Tack, jag får hoppas på dig då :-)

Ulrica sa...

Jättefin bild. Gillar dem mycket. Hoppas det går bra för dig :-)