måndag 31 december 2007

Gott Nytt År

Nyåret tänker jag fira in på ett ställe datorfritt ställe mitt ute i skogen vid en underbar sjö (helt elfritt är det också). Förhoppningsvis även långt från smällande raketer då vår hund inte tycker det är något trevligt när det smäller.
Själv älskar jag egentligen fyrverkerier då de är väldigt vackert, så egentligen hoppas jag få se några då jag hemskt gärna fotar fyrverkerier.
Jag har som sagt inget emot att man skjuter in nya året men för då är det koncentrerat till en viss tid. Det som är jobbigt för djuren är när det smäller i tid och otid flera dagar i sträck. Jag kan se till så att min hund utstår smällarna vid tolvslaget men det är ack så jobbigt att se henne lida flera dagar och inte ens vilja gå ut för att göra ifrån sig, utan bara ligga tryggt under något bord eller säng.
Men som sagt på det stället vi ska fira i år tror jag inte det ska bli några problem men jag hoppas ändå det ska bli några fina fototillfällen. Tyvärr hade jag idag hoppas på lite solsken och inget snö för att få fota den glasklara isen på sjön men se det sprack, även om det nu inte är mer än någon millimeter snö som kommit så är det ändå snö och solen den lyser med sin frånvaro.
Men jag finns inte vid någon dator förrän i morgon eftermiddag möjligen så jag får önska er alla ett riktigt Gott Nytt År

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

Inga kommentarer: