onsdag 23 januari 2008

Fotofynd

Idag har jag gjort fynd på Erikshjälpen. Egentligen skulle jag dit och titta på en gungstol som jag tidigare hade sett i butiken, jag tänkte att jag kunde ha användning för den i studion som rekvisita. Men som det alltid är så ska man inte vänta utan ska man ha något så köp det direkt, för när jag kom dit så fanns den inte kvar.
Så i stället så traskade jag runt där och tittade om det fanns någon annan rolig möbel eller liknande som jag kunde ha användning för men det fanns det inte.
I stället så tittade jag in bland några hyllor där jag såg det låg en massa småsaker och så plötsligt såg jag en svart påse som jag blev lite nyfiken på för den låg bland lite gamla fotogrejer. När jag tittade i påsen så låg där en blixt och inte vilken så helst utan en Canon speedlite 430EZ. Och priset 275 kr, en sådan gång funderar man inte. Ok, då, den fungerar inte med nyaste E-TTL automatiken men jag använder mig ändå mest av manuella inställningar så det gjorde inget. Jag tänkte framför allt använda den som slavblixt men tyvärr hittade jag ingen sådan funktion på den och tror inte det finns heller, men det gör inget för jag kan ju i stället ha denna på kameran och köra min andra blixt som slav (som jag och andra sidan köpte för lite mer än en vecka sedan).

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Köpte själv 430 EX. Visst, den var 10 ggr dyrare, men damn vilka bra bilder man kan fotografera med den. Eller rättare sagt vilket bra hjälpmedel. Bland annat denna bild är tagen tillsammans med en sådan: http://stilbild.nu/ken.htm