lördag 12 januari 2008

Shopping

Idag har jag vart ute och shoppat!
Jag har införskaffat lite möbler/rekvisita till min studio. Jag ville ha en stol med lite äldre utseende och någon slags fåtölj och hittade båda delarna. Fåtöljens färger är väl inget man jublar över men sådant går att fixa till.
Stolen tycker jag var riktigt snygg och ska nog gå att använda till något bra.
Sedan var jag också ute efter lite frigolit/cellplast skivor till att skärma av ljus och även som viss relfexhjälp (skivorna går att använda till mycket). Tyvärr var alla byggvaruhus stängda när vi var ute så det blev inga skivor, inte förrän vi kom hem och jag såg att vår nye granne som håller på att bygga hade plattor på sin gård som jag misstänkte att han inte behövde mera, och mycket riktigt det behövde han inte så jag fick även tag i det.
Sedan fick jag också tag på en helkroppsspegel till min modeller som kommer på besök.
Tidigare i vecka införskaffade jag mig också en ny blixt till kameran. Inbyggda blixten är tyvärr inget att ha när man ska fota inomhus och få lite bättre ljus. Så snart börjar det känns som om man var fullt utrustad, fast det blir man väl aldrig :-)



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: