måndag 14 januari 2008

Nu är det illa!

Idag gick det så långt så jag tog till flaskan. Jag tog whiskyflaskan och drog ner i studion.
Ja, det skulle kunna vara hemskt men det var inte så farligt, anledningen var att jag ville testa lite produktfoto och lite olika ljussättningar och då fick det bli flaskan.
Denna bild är tagen med flaskan stående på en spegel och en blixt till vänster högt ovanifrån med paraply och i samma vinkel fast till vänster en blixt med softbox. Sedan har jag avskärmat bakom och på sidorna med frigolit för att få ljuset att studsa tillbaka så mycket som möjligt och för att undvika blänk.
Blänket var annars något som var lite svårt och det var lätt att få väldiga blänk på etiketten. Men jag tycker att jag klarade det ganska bra i alla fall. Bilden är helt oredigerad i övrig förutom beskärning och en vinjettering som jag lagt på.
Är det någon som har förslag på hur man skulle kunna göra det ännu bättre så tveka inte att tala om hur.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: