tisdag 16 oktober 2007

Handikappidrott

Idag tisdag har jag vart med idrott B eleverna till Falun och fått prova på handikapp- idrott. Och jag lovar att många kommer att ha träningsvärk i morgon (och blåsor i händerna). Även om jag var med för att dokumentera dagen så fick ju även jag lov att prova och jag säger som så att det är inte lätta att köra rullstol och det är drygt.
Så därför är man glad att man när som helst kan kliva ur och gå på sina vanliga ben, som dessvärre de handikappade inte kan, så man får bättre förståelse för de handikappade när man får prova på något sådant här.
I övrigt så var det inte bara svårt att köra rullstol, det var svårt att fota också. Idrottshallar är ju kända för att ha svårt ljus och det var det även på Lugnet i Falun. Att köra med blixt är ju ingen höjdare då man ändå kommer för långt ifrån händelsen så för att få lite bilder så fick jag gå upp till ISO 800 - 1600 och på köpet så fick jag som ni förstår en hel del brus på köpet. Men hellre det än inga bilder alls tycker jag. Denna gången fick jag leva med bruset. Det var ju ändå så att de ville ha lite bilder på vad det håller på med i idrott B. Och det har de fått nu.

Inga kommentarer: