torsdag 25 oktober 2007

Ny logga

Efter samtal med min kontorssambo på jobbet som är marknadsföringslärare så fick jag lite bakläxa på min första logga. Precis som kommentaren jag fått här på min blog så höll han med om att det blev upprepning i loggan.
Sedan fick jag absolut inte titulera mig som enbart fotograf då det vara en allt för stor grupp och kunde innefatta vad som helst i stort sett. Som han utryckte sig så kunde även han titulera sig som fotograf om han åkte ner på Expert och köpte sig en engångskamera :-)
Och eftersom jag inte bara tar en bild och klistrar in den i ett album så fick det lov att vara något mer.
Så jag gick helt på hans linje då han vet vad han pratar om och det fick bli på detta vis.
Så nu kan man titulera sig artistisk fotograf. Och visst måste jag hålla med om att det låter lite snyggt.
Sedan ändrade jag även lite mera i loggan som ni ser, jag valde att göra texten med lite mindre effekter och den lilla texten i en icke skrivstils variant. När jag använde mig av skrivstilsteckensnitt på de små bokstäverna så syntes det inte vad det stog om jag gjorde loggan mindre. Men som det nu är utformad så ser man tecknen utan problem även då de är små.
Det enda som nu kan gå snett är att jag inte får godkänt på detta firmanamn, det skulle ju vara jättekul :-)

Inga kommentarer: