tisdag 17 februari 2009

Trysilresa

Dagens Trysilresa blev ingen direkt fotoupplevelse då det var totalt tätt med dimma på toppen. Det var så tätt att vi till och med bestämde oss för att inte åka ända upp till toppen. Vi var upp till trädgränsen men det var hemskt att ta sig ner därifrån då man inte såg ett dugg av underlaget i backen, allt gick på känn.
I övrigt måste jag säga att takterna satt kvar trotts att det var 15-20 år sedan jag åkte skidor. Något som inte fanns kvar däremot var de muskelgrupper som jag använde på den gamla goda tiden då jag åkte aktivt. Däremot är jag helt säker på att jag kommer bli påmind om vilka muskler som var tränade på den tiden de närmaste dagarna. För oj vad jag kommer att ha träningsvärk. För tro inte att jag höll till i de små backarna.
Nädå, jag hängde på de erfarna åkarna så jag, Lasse, Tomas och vår gäst från Österike Elisabeth höll oss i de svarta pisterna mest hela tiden. Och oj, vad kul det var med dessa stup.
Bilden som finns med här är tagen från mittenpartiet på backen ungefär och som ni ser så är det ganska så mulet. Tittade man uppåt så såg man nästan upp till trädgränsen, sedan var det tätt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: