måndag 2 februari 2009

Vinter och kallt

Idag var det helt myggfritt i Rättvik, inte en mygga så långt ögat kunde se. Men det var friskt, nästan 20 grader kallt var det i morse. Framåt dagen någon grad varmare men inte mycket. Trotts detta var det en helt underbar dag med solsken och träden bara gnistrade i solskenet. Bilderna som jag finns är tog jag när jag vart på ett IT-möte och var på väg tillbaka till jobbet. Det är taget från skolans ladugårdsområde och röken som syns kommer från värmevärket.









Idag har vi också haft vårt första möte med eleverna inför resan till Ungern i slutet av mars. Vi gick igenom lite praktiska detaljer och lite allmän info som avresa och hemkomst. Vi åker från Skavsta kl 14.25 den 24/3 så resan från Rättvik startar ca kl 8.00. Denna tiden är ju inga konstigheter med. Värre är det med hemresan då planet lyfter vid 6.10 och vi ska checka in två timmar innan. Så det blir verkligen att kliva upp i ottan, om det nu är någon idé att lägga sig vill säga. Hur som helst så ska det bli väldigt kul att resa dit.
Vi är tre ledare och tretton elever. Båda de andra ledarna har varit där varje år nu i ca 20 år så det är som ett andra hem för dem och för mig känns det tryggt att resa med dem då man vet att de har full koll. Jag kan med andra ord ägna mig åt mitt. Det vill säga dokumentera med kameran och naturligtvis hjälpa till om det är några elever som behöver hjälp. Eleverna kommer bo hos värdfamiljer så vi kommer bara att träffa dem på dagtid och det är väldigt trevliga elever så det lär inte bli några problem med dem.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man ser verkligen att det är kallt på bilderna. Bra jobbat eller rättare sagt kallt jobbat.

Anonym sa...

Tror vi var ute samma dag och fotograferat samma motiv.
Vad roligt:)