tisdag 4 maj 2010

Att krypa till korset

Ja till slut fick även jag lov att ge upp. Efter att nu gått i över tre veckor med lock i öronen till och från efter min vurpa så gick det inte längre.
Vaknade i natt och kunde inte röra huvudet utan att allting snurrade runt. Trodde ändå att jag skulle kunna jobba men det gick inte alls. Det var bara att få en tid hos läkaren.
Och som jag misstänkt även om jag trott att det skulle gå över så var det en inre blödning i skallen.
Men som allt annat med denna olyckan så säger alla att jag har haft en otroligt tur. Ja ja, tur och tur inte vet jag om det är tur eller något annat men nog börjar jag tvivla.
Anledningen denna gången att det var sånn tur enligt läkaren var att det blödning just blivit vid öronen så att det hade någonstans att ta vägen. Att det nu blev så att jag fick denna yrsel beror på att blodet torkat ihop i hörselgångarna och därmed blir balansen dåligt och yrseln kommer.
Så är det örondroppar som gäller fram till fredag då jag åter ska till läkaren för att spola ur det som kan finnas kvar och sedan ska han kolla så det ser bra ut. Och det är ju bara att hoppas att man har "tur" igen då så det ser bra ut.
Och fram tills dess får man gå med fetvadd i öronen om man ska ut för jag får inte utsätta mig för varken drag eller fukt, lätt i detta vackra väder :-)
Lika bra att dra något över sig och stanna inne känns det som, haha

Inga kommentarer: