torsdag 20 maj 2010

Tillbaka igen

Ja nu var det ett tag sedan det blev lite skrivet här. Detta på grund av lite olika orsaker. En stor del av det är väl min renovering av hallen då jag fick ett ryck att måla om. Den tidigare härligt grönmönstrade tapeten har fått ge vika för helt vita väggar.
Vilken skillnad det blev och absolut mycket roligare att hänga upp bilder på väggarna nu när
det var enfärgat. Tidigare försvann liksom bilderna in i tapetens färger och det var inte särkilt kul kan jag säga.
Dock är jag inte riktigt klar ännu då även golvet behöver få sig en omgång.
Ibland måste man
få lite nytt för att komma vidare här i livet och just nu har även det vart lite tungt då man har vänner som inte mår som de förtjänar.
Det är tungt även för en annan då man ser andra lida och framför allt när man känner sig totalt handfallen och inte vet hur man ska kunna hjälpa på bästa vis. Känns inte som man gör tillräckligt bara att finnas till då man på alla sätt och vis vill hjälpa och stötta.
Just nu känns det som om man bara går och hoppas att allt ska lösa sig på bästa vis och att man trotts allt gör rätt. Men man kan ju dock hoppas på att de personer som känner mig och som förtjänar det vet att jag alltid finns till hands om det skulle behövas, mer kan jag tyvärr inte göra i nuläget hur mycket jag än vill.

Inga kommentarer: