söndag 9 maj 2010

Grubblerier

Ibland kan man verkligen hamna i grubblerier om vad som är rätt eller fel. Vad ska man egentligen göra om man får reda på saker som att personer i sin kommer att möta t.ex. olycka? Ja, egentligen borde ju frågan vara enkel, klart man ska berätta det, eller?
När frågorna hopar sig inom en som , är jag rätt person att säga det? Kommer det skada mer eller hjälp? Ska man hoppas på att det löser sig ändå?
Ja frågan kanske ändå är enkel, om det nu var så att man hade klara bevis på att så var som skulle kunna hända så vore det väl enklare.
Men om det nu är så att man har med vänner att göra som vissa kallar för att de befinner sig i gråzoonen (och då menar jag inga brottslingar på någotvis). Ja då kanske allt hamnar på ett annat plan. Att jag själv tror på de jag hör är det väl inget tvivel på men ändå så känns det som att vissa saker kanske man inte ska avslöja? Kanske är man själv fel person som avslöjar det?
Att sitta på liknande information och inte veta om man ska säga något eller ej känns väldigt tungt.
Man tänker gärna att om man inte säger något och något händer då kommer man ju att få leva med det resten av livet och säger man något så kanske man ställer till olycka för sig själv istället. Ja inte vet jag, jag brukar vara den som hellre berättar än att hålla saker för mig själv med då jag även på sista tiden märkt att detta även skadat både mig och andra så måste man nog ta sig en extra funderare.

Inga kommentarer: