fredag 14 maj 2010

Facebook inlägg

Detta inlägg cirkulerar på Facebook och jag tycker det var väldigt fint skrivet och något som berör.
Om vi män ska var så tuffa och kaxiga så tycker jag det är otroligt dåligt om vi ska behöva ge oss på vad som kallas för det "svagare könet". Jag ser det i alla fall inte som något tufft.
Visst kan man bli förbannad men att slå en tjej tycker jag bara är så lågt. Jag har blivit utsatt för mycket men det har aldrig ens funnits i min tanke att använda våld för att lösa en konflikt.

Här är inlägget (jag vet inte vem som skrivit det då det kopiera från användare till användare)

Under tiden du skriker åt din kvinna,
finns det en man som gärna skulle vilja viska fina saker i hennes öra,
Under tiden du förnedrar o förolämpar din kvinna,
finns en man som skulle göra allt för henne,
när du våldför dig på din kvinna,
finns en man som gärna vill älska med henne,
när du får din kvinna att gråta,
finns det en man som skulle göra allt för att se henne le.

Som sagt jag tycker det ligger otroligt mycket i detta.

2 kommentarer:

Gun sa...

Kan bara hålla med om att det berör på djupet. Det borde finnas fler män som dig

Göran sa...

Ja det kan jag nog säga att det finns men tack ändå.