onsdag 5 maj 2010

Ridkurs


Djarfur
Originally uploaded by G Er Foto
Ja nu ska det äntligen ske. Fick förfrågan idag här på skolan om jag kunde vara med och medverka i ett projektarbete åt en elev. Projektet hon håller på med är att lära ut ridning till nybörjare.
Jag kan säga att jag inte tvekade länge till att säga ja, snarare tvärs om :-)
Har ännu inte fått något datum men tydligen ska det bli en gång i veckan resten av terminen. För min del hoppas jag naturligtvis att det startar så fort som möjligt och inte har jag något emot om det skulle bli någon extra gång heller.
Och jag kan ju tillägga att detta inte är någon "Gubbgrupp" som ska träna, finns ju de som tycker att jag passar i liknande grupp :-)
Tror jag blir ensam karl bland tre fyra damer då det tydligen inte är fler karlar som vågar ställa upp.
Och jag lovar att det kommer kunna bli livat för det är inte vilka som helst som ska medverka på detta. Det är nog mest synd om eleven för hon vet nog inte vad hon gett sig in på med denna gruppsamansättning. Vi som är med är liksom lite kända på skolan att inte vara direkt tystlåtna och jag tror inte det kommer bli något undantag denna gången heller :-)
Jag hoppas inte hästarna kommer att ha samma leende som Djarfur har på bilden bara.
Ja, i och för sig kanske första gången men sen får vi väl se om det är vi som får le efter examination :-)
Oj vad kul det ska bli.

3 kommentarer:

britta sa...

Jag sa ju att det inte skulle vara alltför lång tid kvar innan du kommer i kontakt med "hästeriet", kanske är lite kraft i min spåkula ändå utan att jag vet om det :)
Och hur många gånger ska jag säga att "gubbkursen" jag menar är kursen där alla från 18 och uppåt är "gubbar"!!För äldre än 17 är du väl i alla fall??;)
skitkull i alla fall, skulle bra gärna titta på eran första ridlektion men den är väl inte för allmänheten misstänker jag.
Britta

Göran sa...

Haha, inte trodde jag att just du skulle ta åt dig för detta med "gubbkurs" heller haha.
Nä då Britta det är inte så farligt som det låter.
Och vi ska nog allt se till att det blir inom lykta dörrar :-)
Och om du fortsätter att ha liknande krafter i spåkulan så tycker jag du ska fortsätta för jag tar gärna emot, detta ska bli hur kul som helst.
Och jag har reda lovat att jag ska ha hjälm på mig, huvudet har redan fått sitt tycker jag.

britta sa...

Hjälm när man sitter på en häst är en självklarhet, de som rider utan kan inte ha så mycket att vara rädda om därinne ändå :)
Spelar ingen roll hur lugn och snäll hästen är, det är ju trots allt en levande varelse som kan bli skrämd när som helst och vips så ligger man där och får i värsta fall tillbringa resten av sitt liv i rullstol el ännu värre respirator, usch!
Så på med hjälmen och håll i dig i manen och sen är det full gallopp som gäller ;)
Britta