torsdag 6 maj 2010

Beslutsångest


Mia
Originally uploaded by G Er Foto
Ja aldrig har jag haft sådana bekymmer att välja ut bilder till en utställning som denna. Temat för månadens utställning är människor och jag plockade ut arton bilder som jag lämnade in för utskrift. Tänkte att det löser sig när jag får dem utskrivna.
Tyvärr blev det inte lättare då, har till och med haft hjälp att välja, ja, eller kanske var det det som gjorde det ännu svårare. Skulle jag gå på vad andra sa eller gå på eget tycke?
Det blev eget tycke till slut (om det nu är klart vill säga, kanske kommer jag ändra mig igen då de inte ska hängas förrän nästa vecka).
Hur som helst så föll valet på bilderna skulle visa glädje. Det ska synas att man har kul när man fotar tyckte jag så det blev fem bilder med en leende modell.
Tycker man ser för mycket allvarliga modeller så varför inte bryta den trenden.
Har idag även vart på Rättviks kommunhus och satt upp en utställning tillsammans med fyra andra medlemmar från fotoklubben. Dessa bilder ska hjälpa Rättviks kommun att marknadsföra sig så det har alla Rättviks anknytning. Och det blev en diger blandning av bilder.
Alla årstider, natur, människor, bilar, djur , idrott m.m.
så har ni vägarna förbi kommunhuset under helgen så gör ett besök på övre våningen.

2 kommentarer:

britta sa...

Hej Göran!
Tycker att det är så roligt med bilderna ni sätter upp på hemköp. Alltid lika kul när man kommer och nya bilder har kommit,(lite samma känsla som när man får ett nytt nummer av en tidning man prenumererar på).
Har märkt att ni byter ut lite olika på olika tider, och att en del sitter längre än andra, vad är det som avgör det? Skulle vara skoj om ni bytte alla samtidigt så att man kunde rösta på den man tyckte var bäst för den omgången. Vet inte riktigt hur det skulle gå till rent praktiskt men det skulle väl vara roligt för er fotografer att bli utsedd till månadens, veckans eller omgångens (eller vad det blir) fotograf :)
Hmm.. blev lite rörigt men du förstår nog vad jag menar :)
Britta

Göran sa...

Vi byter ut onsdagen veckan efter våra månadsmöten som är första tisdagen i varje månad, så alla ska sitta en månad och då byts alla ut. Vad jag vet så har det inte hänt att bara några bilder har blivit utbytta. Om det nu inte är så att du kommit precis i något byta så att någon inte har hunnit hänga sina bilder. Jag vet att det har hänt någon gång att någon har hängt sina bilder dagen efter.
Men nästa hängning är i alla fall nu på onsdag kl 19.00 och då ska alla bilder bytas ut.
Vad gäller omröstning så är det något som jag ska ta upp med de övriga i klubben. Brukar ta bra när det kommer önskemål utifrån. För det är ju lätt ordnat att hänga upp en liten röstningslåda. Namn på fotograf och bildtitel finns ju redan på bilderna.
Nästa tema är "Människor".