torsdag 19 augusti 2010

All Saints - Never Ever

Just nu är det mycket som händer och ibland hinner man liksom inte med allt som man borde. Det liksom snurrar lite för mycket i huvudet så att tänka klart är inte det lättaste.
Men som jag ser det står man bara ut en vecka till så ska det nog börja lugna ner sig en hel del. Det har vart en otroligt tuff start på jobbet med all planering inför skolstart, alla datorer som ska ses över och alla problem som måste lösas då de inte fungerar som de ska. Och naturligtvis lösa problem som inte skulle behöva uppstå om användarna lärde sig grunderna i att hantera sina datorer.
Det är inte lätt när man ska hinna med all sin egen planering och sedan ska man också ha dåligt samvete när man får skäll av viss personal för att man inte har tid på direkten att hjälpa just dem. Att man själv har precis lika mycket att planera som de har de har de ingen förståelse för. Plus att jag även är en av de huvudansvariga för skolans Ungernbesök nästa vecka då det kommer 14 elever och 3 lärare. Mina arbetspass kommer att vara ungefär från 7.30 till 21 under nästa vecka, med början nu på söndag.
Nu ska jag i och för sig inte klaga för det kommer att bli otroligt kul också men det är alltid lite psykiskt påfrestande att hela tiden veta att man ska vara aktiv och se till så allt fungerar som det ska. Det är tur att de som kommer hit är helt underbara människor. Ett problem som brukar uppstå är bara det att det brukar uppstå vissa språkproblem, så om någon börjar prata med mig och jag svarar på engelska så har jag inte blivit knäpp (eller inte knäppare i alla fall).
Det känns dock lite tuft då jag för tillfället känner mig tom i skallen för det är ju inte bara jobbet som ställer till huvudbry för mig, det finns ju även ett liv utan för arbetet och just nu är inte det heller det det lättaste. Men jag gör mitt bästa och använder mig av mitt favoritfilms citat:
- This could be complicated. You know on the first one I crashed and burned.
- And the second?
- I don't know, but uh, it's looking good so far.
Det liksom är lite så det känns just nu. Så det är väl bara att fortsätta med några sömnlösa nätter till och hoppas på att allt lugnar ner sig inom en snart framtid.

Har i alla fall en hel del att se fram emot. Redan nästa lördag blir det att fotografera ytterligare en hästtävling och tisdagen vecka 36 börjar det som jag väntat på sedan i våras. Då börjar vi nämligen att rida en gång i veckan på skolan och detta ser ut att hålla på ända fram till nästa vår, oj vad spännande och kul det ska bli. Så varför klaga när man jobbar på en arbetsplats där man kan få liknande upplevelser på arbetstid. Aldrig fel att kombinera nytta med nöje.

Jag har också mitt i allt detta blivit inbjuden till en fotoutställning i Vansbro med början den 1 oktober så till den måste jag också hitta bilder och de ska även vara inramade bilder med glas, då det är en utställning med fin status. Jättekul att bli inbjuden till denna utställning men som sagt det är ändå en extra sak att tänka på.
Så nu är det bara att försöka få lite sömn i ögonen också så man klarar en vecka till, detta har dock inte har vart det lättaste den sista tiden då det är massor av saker som snurrar i huvudet.

God natt

2 kommentarer:

Tim sa...

Brukar vara jobbigt sådär innan skolstarten vi har haft dom nya eleverna en vecka nu, mycket jobb men det är spännande också. men snart rullar det på bra!
Vad använder ni för datorer i utbildningen? (med tanke på allt jobb)

Göran sa...

Ja, tyvärr har vi en IT-avdelning på kommunen som vägrar Mac, så det är bara WIndows som gäller. Men det är en lite blandning på nya och gamla. Både XP och W7.