tisdag 10 augusti 2010

*

Vissa saker sker fort och allt kan ta en snabb vändning ibland det bara är så. Men man kan undra varför man har så svårt att förstå ibland? Varför ska man gå och tvivla och tvivla fastän massor hela tiden försöker förklara hur det ligger till? Ja, varför?
Som jag skrev sist så skulle jag nog inte skriva något här om vad jag vart ute på men vad gör man när det bara kliar i fingrarna att få skriva :-)
Måste nog ta och försöka lära mig att tro på vad mina vänner säger, inte efter att "alla" sagt samma sak utan börja tro på även den första som säger hur det ligger till. Som det nu varit ett längre tag så allt någon sagt så har jag tvivlat och sökt ytterligare svar hos andra och trotts samma svar så har jag ändå inte varit övertygad, men nu känns det som att det är dags att lägga ner alla tvivel.
Har nu fått lära mig att det inte är huvudet jag ska lyssna på, det finns mycket mer tillförlitliga delar att lyssna på.
Visst kan det var så ibland att man måste få sin bekräftelse från utomstående då man genom sig själv vet att vänner alltid försöker påvisa allt positivt bara för att göra det lättare, men då jag faktiskt vet att jag har vänner som verkligen vågar säga rakt ut till mig som det är så borde jag inte behöva tvivla.
Hur som helst så fick jag lov att göra just detta att tillfråga experthjälp för att få svar på varför jag gör som jag gör och visst gjorde det susen. Allt jag fått reda på bekräftade dock bara vad alla mina vänner sagt men nu har jag hur som helst fått en större grund att stå på och jag har fått en massa förklaringar på varför jag gör som jag gör och hur jag ska göra för att gå vidare.

Har alltid sagt att det finns ett liv efter detta men eftersom det finns ett liv efter detta så måste det ju även finnas ett liv före, och ja, inte bara ett utan en hel del och mycket av detta styr hur man mår och fungerar just nu. Har kanske tvivlat även på detta tidigare men inte längre för det är så självklart allt. Att få träffa och prata med en så underbar människa som bara ger en en massa aha upplevelser och som gör att man bara skrattar åt allt, ja det är värt massor. Och vad jag menar med att man skrattar åt allt beror inte på att jag inte tror på det utan att man inte har förstått det tidigare.

Ja, nu har väl de flest redan räknat ut att jag har fått reda på mina tidigare liv. Och oavsett vad man tror om detta och hur än mycket jag tvivlar så kan jag inte annat än vara helsäker på att det spelar in. Allt har nu bekräftats.
Jag vet nu varför jag alltid vill skriva, jag vet varför folk på något vis dras till mig och tro det eller ej nu tror jag också faktiskt på att mina vänner faktiskt tycker bra om mig och ser något gott i mig (eller inte tror, vet).
Jag vet varför jag har oroat mig och stressat upp mig för småsaker, trotts att allt alltid reder sig på bästa sätt.
Jag vet varför jag alltid haft förkärlek till vissa platser och kulturer. Jag har ju vart där, eller rättare sagt levt där.
Att jag inte känner mig hemma i en storstad eller dras till platser med massor av folk, det finns en förklaring till allt.
Jag hör hemma i naturen och avlägsna platser där man kan finna lugn och frid.
Jag har alltid sagt att ska jag ut och resa så är mina drömmål det som ligger lite avsides. Det har alltid funnits intressen i platser som Tibet, Nepal, Mongoliet, Island m.m. Asiatisk kultur och dess kampsporter och intresset för olika gudaväsen som alla asagudar, grekiska, romerska gudar och allt liknande. Det har inget med att vara religiös eller liknande för det kan jag inte på något vis säga att jag är.
Att jag dras till djur och att även de dras till mig är heller inte konstigt längre. Och det jag funderat lite över varför jag alltid haft ett sånt intresse för hästar har också förklarats. Och det har inte med tjejerna att göra :-) nä, hästen står helt enkelt för friheten och det ju precis det jag sökt. Och då kommer även förklaringen till varför intresset för just hästar har ökat så markant på sista tiden så till och med min rädsla har försvunnit.

Och till sist så kan jag ju bara då tillägga att det är inte heller konstigt att jag ser tarotkorten som hur enkla att tolka som helst. Och att de pratar med mig har jag fått ännu mer bekräftelse på de sista dagarna. För de två senaste dagarnas kort har vart dessa (och de har kommit efter att jag fått allt bekräftat).

Måndagens kort som jag tog efter mitt besök var "Djävulen". Ett kort som i alla filmer förutsäger ondska och död och allt vad de kan komma på men som i själva verket är helt fel. Detta kort står för att man ska ge luft för negativa känslor eller tvivel på ett kreativt sätt, acceptera att ingen är perfekt. Det är ett positivt kort som handlar om all den lagrade kraft man har inom sig men som man inte utnyttjar för tillfället. Och anledningen till det kan vara att man försöker hålla ihop instabila situationer eller att man suger i sig av andras negativitet eller skuldkänslor.

Detta kort följdes idag upp av "Världen". Ett kort som står för det ultimata önskekortet. Kortet står för vidgade horisonter och gränslösa möjligheter. Allt man önskar sig kan man få och det säger även att om man arbetar sig stegvis framåt mot ett mål och tror på sig själv, kan man dra till sig de positiva energierna som för oss närmare det vi vill ha och drömmer om.

Så till alla tvivlare så kan jag bara säga att det för min del kan det inte bara vara en tillfällighet att dessa kort kommer just nu.

Ja detta skulle heller inte bli så långt men det blev det i alla fall :-)

Inga kommentarer: