måndag 2 augusti 2010

Knockout

Ibland går allting snabbt. Från att ha vaknat med ett leende på läpparna i morse så räckte det med ett samtal och det var pladask ner igen.
I min tarotdagbok skrev jag när jag hade fått kortet Kejsarinnan, som delvis är det ulitmata kortet för fruktsamhet, men jag skrev/tolkade detta.

"Eftersom jag tror jag kommer få besök idag så tolkar jag även detta kort som att det har med besöket att göra. Den person som kommer behöver all omvårdnad som den bara kan få och jag känner mig även vara den som kan ge personen i fråga den värme och ömhet som den behöver".

Jag visste inte när jag skrev/tolkade detta vad rätt jag skulle få, även om jag nu inte fick något besök men väl ett samtal från en person som man kan säga verkligen står vid stupet och om inget händer inom kort så kommer den att rasa och då kommer det inte att vara lätt att få upp den igen.
Samtidigt var det som en äkta knockout på en annan som har haft en lite tung helg men som med hjälp av vänner rest sig och stod åter igen idag som en ståtlig fura. Men även en ståtlig fura kan falla som ja jag vet inte vad men föll gjorde den.
Men då jag vet att det just nu är den tiden då jag måste stå stark så ska jag raskt resa mig igen för att finnas där när jag som mest behövs. Och det är bara att hoppas att inte allt är för sent men som de säger så är hoppet det sista som överger en.
Och ska jag nu lita på mina kort så har jag ju själv sett att detta skulle hända innan det vänder men jag är och tydligen förblir en liten tvivlare så det så.

Men det enda jag kan säga är att jag kan inte förstå mig på alla konstiga människor som finns där ute och som inte har det minsta skam eller medlidande i kroppen. De som bara kan köra rakt över en människa bara för att få det de själva vill. Kosta vad det kosta vill. Jag blir så jävla förbannad så om inte hornen växt ut tidigare så är det väldigt långa nu och framför allt när det finns de med i bilden som ska kalla sig vänner även till mig. Och man kan undra hur det ska gå när man snart ska börja jobba och man kanske dyker på denna så kallade vän. Det känns lite som att denna snälla, glada och försynte person som man utger sig för att vara och som även vänner och kollegor ser snart kommer visa en helt annan sida och då blir det inte kul för någon, inte ens för mig själv men det kan jag ta för jag vet att även jag har en gräns och gränsen börjar tänjas ut tyvärr. Falska vänner är inte längre välkomna och det kan de snart få reda på.

Som tur är har jag även glädjeämnen för dagen och det är att jag hittat en ny liten favoritgrupp som jag hittade bara av en slump. Jag har ju en förkärlek till Celtisk musik och lyssnar en hel del på bland annat Enya men även musik som Nightwish ligger bland favoriterna. Och när jag hittade denna gruppen så kör de både Enya och Nightwish och gör det också bra. Så det är bara att njuta till dessa underbara Celitc Women.

Själv ska jag försöka hitta något så jag kommer igång igen och det kan bli en tur på cykel då vädret ändå ser inbjudande ut. Det fanns inte inplanerat idag men vad gör väl det, just nu är det bara att försöka vara flexibel.

2 kommentarer:

britta sa...

Hmm...är det jag som tipsat dig om Celtic Women ?? Kommer inte ihåg om vi har pratat om dem men jag brukar lyssna en hel del på deras musik och i helgen som var fick jag låna Abbes högtalare så det var Celtic women så det skallrade i väggarna i köket :)Renare röster har jag aldrig hört! Tror att de måste vara änglar på riktigt, (såna där som inte tappar vingarna när de ser en raggarbil) ;)

Göran sa...

Jag har i alla fall inget minne av att du tipsat mig om dem. Jag hittade dem genom att jag hörde You raise me up med Westlife. Jag tänkte att någon borde ha en annan version (inget fel på Westlife's version men Celtic var klart bättre).
Men du kan definitivt ha nämnt dem men mitt minne är som det är ibland :-)
För övrigt så har jag precis kommit hem från en cykeltur T.o.R. Garsås (2 mil) på 42 min. Tror jag körde på adrenalin idag men det känns lite bättre nu faktiskt, tror jag.
Och på tal om vingar hit och dit så har mina vingar åkt av och på och hornen upp och ner idag men trotts det jag skrivit så får nog vingarna vara på och hornen nere för jag tror jag gör bäst nytta så just nu. Sen får vi se längre fram när de ska av och hornen upp. Ibland kan det ju gå fort :-)