söndag 29 augusti 2010

Tomt

Vilken konstig dag detta blev. Vaknade strax efter nio och kände mig faktiskt ganska pigg. Kändes som att nu var starten på lite normala dagar.
Började med att städa undan lite då den saken hade blivit lite åsidosatt den senaste veckan.
Sedan fick jag ett telefonsamtal och efter det gick jag till affären för att handla.
När jag gick till affären så fick jag en hemsk känsla över mig och efter det blev dagen inte alls som jag hade tänkt mig.
Allt blev bara tomt.
Jag lade mig på sängen och bara låg där i över en timme, kanske två jag vet inte så noga, kanske somnade jag också en stund.
Jag satte mig sedan vid datorn men jag gjorde inget, hittade ingen musik, inget kul på facebook. Tittade på lite bilder men de sa heller inget. Så efter en halvtimme gav jag upp.
Lagade lite mat åt mig och pojkarna som sedan gick och jobbade vid två.
Efter det så satte jag mig framför tv'n och där blev jag sittande tills nu nio på kvällen. Och nu är det väl snart dags att gå och lägga sig.
Sju timmar framför tv'n och totalt tom i huvudet, varför? Vad är det som händer? Har även varit frusen hela dagen och framför tv'n har jag varit inlindad i filtar.

Tänkte att jag i alla fall skulle få några svar men det är bara tomt och ont i hela kroppen. Allt känns bara som ett stort mörkt hål. Är det jag eller är det någon annan som jag känner som gör att jag mår som jag gör? Hur som helst är jag säker på att något har gått väldigt fel idag. Hoppas bara det är något som går att reparera. Men så tomt och så tyst det har varit i dag så kan jag bara känna en väldigt obehaglig känsla av att något är kört.

Vi får se om det kan bli någon nattsömn och det är bara att hoppas på att det känns bättre i morgon. Men något säger mig att det inte kommer bli mycket sömn i natt. Men förhoppningsvis kommer det några svar på vad som gått snett idag.

En sak vet jag i alla fall och det är att en liknande dag i morgon kommer förmodligen att bli förödande.

Tänk att jag lyckades skriva så mycket om total tomhet, något är jag tydligen duktig på i alla fall...

Inga kommentarer: