onsdag 4 augusti 2010

Korten kan inte ljuga

Igår blev det inget skrivande då det var mycket annat, bland annat fotografering av Mia i studion. VI fick chansen att prova en hel del olika ljussättningar och idéer. Vi stötte på en del problem med ljuset då vi ville ha kristallkulan med, och gärna då med lite lyster i den. Men efter lite försök hit och dit så lyckades vi. Fler bilder finns på min flickr sida.

Sen har jag naturligtvis fortsatt att leka med mina tarotkort och fick igår även chans att testa dem på en vän och det var skrämmande (eller egentligen inte, det är bara att acceptera) vad allt stämde in. Efter att jag tolkat korten på mitt sätt så läste min vän bokens tolkning och sa att det är ju som att läsa om sig själv.

Mitt dagliga kort igår var fem svärd vilket jag tolkade som så att en strid kommer att utkämpas och att det kommer finnas offer, men det kommer ändå att bli lindrigt om det inte dras ut på tiden. Att vänta betyder fler offer och allvarligare konsekvenser.
Att då dagens kort följdes upp med fem stavar säger allt då detta kort säger att det helt enkelt nu är dags att slåss för det jag vill ha. Det kan ju inte bara vara en slump att dessa kort följs åt på detta viset. Men man ska också ha i åtanke att man måste ta ett val om det verkligen är värt att slåss för.

Ja livet är inte enkelt och ibland funderar man vart man är på väg.

Inga kommentarer: