lördag 14 augusti 2010

Privpak/schenker

Ja detta bolag är inte mycket att hurra för. I måndagskväll beställde jag tre stycken böcker från Adlibris. Om jag tog det med privpak/schenker så var frakten gratis och fraktiden skulle ta 2-3 dagar. Jag kunde dock inte hämta det här på affärn av någon anledning utan jag fick lov att åka ner till Rättvik på OK och hämta det. Men det gjorde inget tänkte jag för jag är ju ändå nere där eftersom jag jobbar och paketet skulle ju komma onsdag eller torsdag absolut senast fredag. Men nejdå. Fredag kl 15.30 får jag sms att efter kl 17.00 kan jag hämta paketet.
Jaja tänkte jag det är väl så då, jag åker då ner till kl 17 och får då höra att paketen har kommit lite sent så de har inte hunnit packa upp dem. Snäll som jag är så frågar jag då om det går bra om jag återkommer om ca 2 timmar. Absolut säger de då har vi plockat upp dem.
Så jag åker åter dit igen och uppger mitt nummer. Då får jag reda på att det har vart lite strul så vissa paket har inte kommit med och naturligtvis mitt.
Så dessa 29 kr som det hade kostat om jag valt att få det direkt i postlådan hade varit värt mycket. Då hade leveranstiden varit 1-2 dagar. Vad kostade resorna till Rättvik. Helt klart blev det dyrare frakt på detta än om jag hade betalat 29 kr direkt.
Och när jag frågade min son som jobbar på affärn här i VIkarbyn varför inte jag fick paketet dit så fick jag reda på att dom har sagt upp avtalet med dem för de bara strulade med borttappade paket och för sen leverans och allt vad det nu var.
Så en uppmaning till alla är att akta er för detta bolag. Ibland är det värt att betala någon krona extra.

Hur som helst så har jag nu tre nya böcker av min vägledare Solöga som jag ska försöka lära mig något i (jag tog cykeln ner till Rättvik för att hämta dem idag så det kostade inget, det bara gav. Kanske fanns det en mening med det ändå).

En mycket rolig sak som jag redan upptäckt var att jag har fått reda på att jag ska ta det lugnt med allt det nya. I början av veckan satt jag i min fotostudio och funderade och funderade och plötsligt kommer en spindel ner på sin tråd mitt framför ögonen på mig. Där sitter han ett tag för att sedan bara vända och klättra upp till taket igen. Jag tänkte att detta måste betyda något och därför har jag verkligen väntat på dessa böcker då en av dem är djurens språk.
När jag slår upp vad spindeln har att säga så står följande:
Du tjänar på att det lugnt just nu. Min gåva till dig är att ha tålamod
Efter att ha läst detta så tänker jag att jag måste också titta vad det står i växternas språk om Pelargoner då jag har fullt av dessa som jag själv har odlat fram bland annat. Om dessa står följande att läsa:
Ditt hem representerar ditt inre. Visdom: Jag ser mitt hem. Mitt hem representerar mitt inre. Jag ser mitt inre. Jag ser vad som behöver göras. Dags att se om ditt inre/ditt hem.

Ja detta var precis vad jag har fått lära mig denna veckan.

Inga kommentarer: