söndag 8 augusti 2010

Favoriten


_MG_8511.jpg
Originally uploaded by G Er Foto
Idag var jag på fotouppdrag till Born för att fota några hästar och åker man till Born så går det bara inte att svänga in och hälsa på min favorithäst, Aldermarin. Ja, jag vet att Islänningar är mina favorithästar och det finns en favorit där också, kände att det var bäst att säga det för annars vet man väl inte vad som kan hända :-)
Men Marre är något extra det bara är så, jag känner i hans närvaro inte det minsta rädsla och förmodligen känner han av det också och är av den anledningen helt lugn.
Men även den hästen som jag skulle upp och fota var förhållande vis lugn i min närvaro och kom utan problem fram till mig. Låter kanske inte så konstigt men med tanke på att han inte gärna ville gå fram till husse så kändes det ju lite extra kul att han kom till mig. Han stod helt lugn och stilla när jag fotade honom. Något som däremot inte Marre vill göra, men det är ju en helt annan sak :-)

Och medan vi ändå är inne på foto så lyckades jag lära mig en sak idag som var mindre bra. Har införskaffat nyaste Lightroom för att hålla reda på mina bilder och i det programmet finns inbyggt så man direkt kan ladda upp bilder på flickr. Jättebra om man bara kollade upp hur det fungerade innan man tryckte. Har nämligen laddat upp några bilder på detta viset från min senaste fotosession och fått en hel del kommentarer och medaljer på bilderna.
När jag idag skulle ladda upp lite bilder så tyckte jag det fanns ingen anledning att det skulle ligga en massa bilder i mappen för flickr uppladdningen så jag tyckte att dem tar jag bort. Inga som helst problem tills jag såg vad det innebar. När jag laddade upp de nya bilderna till flickr så raderade även programmet de bilder som jag redan laddat upp på flickr då jag tagit bort dem från mappen i programmet. Smart program med andra ord, mindre smart av mig.
För det var ju bara att ladda upp bilderna som blev raderade igen men då var ju som sagt alla medaljer borta igen :-)

I morgon ska jag göra en annan resa då jag ska till Orsa och få lite hjälp men det får vi se om det blir något skrivet om här. Vissa saker är inte lönt att skriva om, bättre att ha för sig själv.
Säger som Stenmark. "Hä gånt att förklar för nån som int förstår sä på"

2 kommentarer:

britta sa...

Lustigt att du hälsat på Marre just idag när jag faktiskt äntligen kom iväg till Solberga för en ridtur på knabstruperstoet chantal!
Det var en härlig upplevelse och höjden vande man sig snabbt vid men det var långt ner till backen sen när man skulle av :)
Lycka till i Orsa, tror jag vet vad det handlar om, hör gärna av dig på telefon om du har lust att berätta något om det :)
Britta

Göran sa...

Ja, tycker du det är så lustigt? Är väl lika bra att säga som så att det var väl självklart att det skulle vara så haha.
Ja du tror så rätt och jag lär nog ha en hel del att berätta efter morgondagen så jag lär höra av mig :-)