onsdag 11 augusti 2010

Varför dessa missförstånd

Ibland kan man inte förstå och kanske är det lika bra men denna gången måste missförstånden betyda något. Det är bara att hoppas på att de har något gott med sig.
I detta fallet så började det redan i innan sommaren.
Jag hade hjälpt en vän med pendeln för att förklara en sak. Några veckor efteråt får jag ett sms där det står att "du hade rätt". Självklart blir jag glad över detta så jag skickar ett sms till min vän och berättar och hon i sin tur skickar det vidare till ytterligare en vän som inte alls blir glad över att få detta meddelande.
Nu upprepar sig historien då jag pendlat för samma personer ytterligare en gång i ett annat ärende. När jag cyklar hem idag så får jag ett samtal som säger att du hade rätt igen. Och trotts att jag idag pratade i telefon lyckades det bli missförstånd. Och jag hade känslan redan när jag pratade i telefon att något är ändå fel och jag hade känslan att jag kanske inte ska säga något till min vin vän (samma som jag innan sommaren skickade mitt sms till).
Men eftersom jag ändå hade en annan fråga till henne så sa jag det ändå att jag hade rätt igen (jag hade dock hoppats på att jag skulle ha haft fel denna gången).
Precis efter jag slutat prata med min vän så ringer hon igen och säger att nu blir jag förvirrad. För just i det ögonblicket som vi slutat pratat så får hon ett sms som bekräftar att jag har haft fel??? Och detta från samma person som blivit upprörd innan sommaren.
Ingen av oss fattar någonting så jag blir tvungen att åter ringa upp och fråga hur den förste kunde sitta och säga att jag hade rätt?
Då visar det sig att det helt enkel var så att jag hade glömt att vi gjort om pendlingen. Anledningen till att vi gjorde om den var att jag var så osäker på första pendlingen då jag inte fått i mitt tycke något riktigt säkert svar. Och därför gjorde vi om det och då fick jag ett klart svar och då var det "Ja" som var svaret i denna fråga.
Men som jag ser det så måste det vara ett tecken varför det blir missförstånd just i dessa frågor. Det behöver som sagt inte alls vara något negativt utan precis lika gärna vara riktigt positivt, av just den anledningen att missförstånden reds ut på direkten.

Jag vet nu med facit på hand när jag satte mig ner och drog mig till minnes så sa jag till en av mina vänner vad jag hade kommit fram till med pendeln men jag sa också att säg inget för jag känner mig väldigt osäker. Men det jag inte förstår är varför sa jag inget när jag hade gjort om det när jag fick ett så klart svar?
Hur som helst finns det ett tecken i detta för det är det enda fall där det har blivit liknande missförstånd och detta två gånger efter varandra och när jag till och med fick känslan så tydligt att något var fel men ändå säger jag det för jag trodde inte på min känsla. Men åter igen, ingen skada skedd, allt löstes innan något han hända.

En annan sak som faktiskt var mycket roligare var att när jag pratat med min vän så fick jag hela tiden fram siffran 3. Och jag fick förklaringen på den med och det var helt rätt. Vad den innebar det tänker jag inte säga här men det kommer nog fram. Kanske till och med personen i fråga bekräftar det :-)

Inga kommentarer: