lördag 10 januari 2009

Dagens fågelfoton

Idag var det god tillströmning av fåglar på mitt fågelbord på framsidan av huset. Tyvärr ligger det i skugga så jag måste köra på ganska hög ISO (500-640) för att få några bra bilder.
Men även mina två andra fågelbord börjar få gäster nu och de nedersta Blåmesen och Talgoxen är från de fågelbordet som är längst från huset. Där har jag även byggt en koja/gömsle så jag kan sitta och smyga väldigt när dem.
Såg även en annan gäst här i dag i form av en Hermelin men han inte vara med och fota. Men förhoppningsvis ska även den fastna i kameran.
Här kommer i alla fall lite bilder.

Pilfink



Hackspett



Gulsparv



Grönfink



Talgoxe



Blåmes



Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,


Fler bloggar från Vikarbyn

3 kommentarer:

Anonym sa...

å vilka fina kort du tagit på fåglarna. Sitter och njuter av alla färger. ha det bra och vad rädd om er.

Göran sa...

Tack Lisa

Anonym sa...

Det blev riktigt bra bilder på fåglarna, speciellt tycker jag att blåmesen blev kanonfin.

Ha de
Rolf