lördag 31 januari 2009

Vart var fåglarna?

Ja, vart var fåglarna idag? Det kan man verkligen fråga sig, för inte var de där jag var i alla fall. Jag såg flera stycken innan jag gick ut men sedan var de borta. Jag kom till gömslet runt tio tiden och satt där i stilla ro i ca en och en halv till två timmar och det var endast några Talgoxar och Blåmesar som ville visa sig. Tänkte att då det ändå var nedåt 7-8 grader kallt så brukar det vara fart på dem men icke idag.
Efter detta så bytte jag ställe och satte upp mitt nya mobila gömsle men det var lika dött där. Den enda som kom och besökte detta ställe var min virussjuke vän som fortfarande verkar vara mycket pigg trotts sina svullnader. I och för sig vet man inte om man ska vara glad eller inte att han fortfarande är vid liv. Tyvärr vet man ju inte om han lider av det eller ej.
Eftersom det inte kom några intressanta fåglar så fick jag lov att roa mig lite med att fota mina äpplen som jag satt ut till fåglarna. Vi får se om det blir någon större lycka i morgon. Har flyttat mobila gömslet till framsidan så vi får se bara om jag får tillräckligt med ljus där. För hur som helst så brukar det var mest fåglar där.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi hi! Vad fåglar kan vara retsamma. Man kan aldrig lita på dem, men så kan dom flyga långa sträckor för att leta mat.

Rolf

Göran sa...

Ja, ibland undrar man om de bara gör det för att retas :-)