söndag 11 januari 2009

Inte som planerat


Great tit
Originally uploaded by G Er Foto
Mina planer för dagen var att sätta mig ute i skogen och spana efter någon rovfågel att fota. Dessa planer lade jag ner när jag såg vädret utanför fönstret när jag vaknade, blåsigt och väldigt gråmulet.
I stället gjorde jag i ordning en kaffetermos och begav mig till mitt fotogömsle på tomten.
Väl där gjorde jag i ordning mina grejor medan fåglarna smaskade utanför. Precis som jag var klar och började söka fotomodeller så kommer grannen ut och börjar spika på sitt hus ca 40 meter i från min fågelstation. Jag satt kvar ytterligare ca 45 minuter men inte en fågel till ville visa sig.
Men jag fick i alla fall en bild av denna talgoxe så jag får väl nöja mig med den. Nu är det åter en arbetsvecka framför en så några fototillfällen på fåglar lär det inte bli förrän till helgen igen.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,


Mer från Vikarbyn

Inga kommentarer: