torsdag 29 januari 2009

kyrkstallar i solnedgång


kyrkstallar i solnedgång
Originally uploaded by G Er Foto
Trotts att jag är lite allergisk mot solnedgångar så fick jag lov att ta några bilder ändå idag. För hur som helst så är det vackert.
Varför gillar jag då inte solnedgångar? Jodå, jag gillar solnedgångar. Men anledningen till att jag inte springer ut direkt det är lite snyggt ljus på himlen och tar en massa bilder av den har en enkel förklaring.
- Det är helt enkelt för lätt.
Det är nämligen så att vem som helst kan ta en kamera i stort sett vilken som helst och ta vackra bilder av solnedgångar. Ja, då kanske man tänker som så, vad är det för fel med det då?
Ja, det är inget fel alls men som jag ser det så är det ingen utmaning. Samtidigt kan jag säga att vill man vinna en fototävling så skicka inte in en bild på en solnedgång, de kommer att sållas bort bland det första. Om det nu inte har något absolut extra.
I denna bilden som jag har tagit så ville jag ha in något mer än bara solnedgången och valde då att även ta med gatlycktan och så exponerade jag så att även kyrkstallarna syns, i stället för att få dem i silhuett, vilket skulle ha hänt om kameran själv fått välja inställning.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: