onsdag 21 januari 2009

Utbildning

Ja då har man börjat läsa på högskolan igen. En grundkurs i foto som ska bli mycket intressant. Första dagen bjöd på presentationer och lite genomgång om hur en systemkamera fungerar. Så ärligt talat kan jag säga att första dagen lärde jag mig ingenting men det hade jag också räknat med så det är absolut inte så att jag klagar på att nivån är låg eller liknande.
Gruppen besår av en blandning personer med som jag såg det väldigt mycket nybörjare. Trodde det skulle vara flera som sysslat med detta längre men så var inte fallet.
Hur som helst så ser jag verkligen fram emot att gå denna kurser då jag är helsäker på att få lära en hel del. Det faktiskt också väldigt skönt att för en gång skuld få sitta och lyssna på andra i stället för att hela tiden vara den som står där framme.
Visst kan det vara så att jag tyckte att vissa saker inte stämde till hundra procent eller rättare sagt allt blev inte sagt. Men jag ger en eloge till läraren som lyckas hålla sig på den grundnivå som denna kurs är. Jag vet med mig själv att jag brukar ha den förmågan att gå lite för djupt då jag alltid vill dela med mig av allt jag kan och i stället så fattar nybörjarna ingenting. Mycket av kursen kommer att gå ut på bildspråket och där vet jag att jag har mycket att lära.

I övrigt så blev det ingen fågelfotografering i måndags då snön vräkte ner i Leksand. I stället stannade jag med min elever och dokumenterade deras släktforskning. Något som jag var väldigt nöjd med efteråt.
Jag har nämligen haft lite svårt med just detta att få till dokumentära bilder men tyckte faktiskt att jag lyckades väldigt bra denna dag. Tycker själv jag har fått bilderna med både bra ljus och berättande.
Jag har valt några av bilderna att visa här men valt bilder där inga ansikten syns. Jag har i och för sig tillåtelse av mina elever att visa bilderna men tycker ändå att jag begränsa mig lite.





Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: