onsdag 28 januari 2009

Nytt vapen...

Nu blir det inte lätt för fåglarna och annat vilt i skogen då jag har fått hem mitt nya mobila fotogömsle. Ett gömsle som är väldigt smidigt och framför allt enkelt att sätta upp. Det är så enkelt så det är bara att ta ur det ur påsen så vecklar det ut sig själv. Sen är det bara att krypa in och gömma sig. Helt perfekt om jag själv får säga det.
Så nu är det bara att hoppas på lite trevligt väder till helgen så kanske man gör en lite sväng utan för tomten och letar efter lite mer exotiska djurarter vad det nu kan bli.
Igår var det och andra gången på fotokursen och vi fick igår dela upp oss två och två och köra lite olika kameratekniker för att lära oss kameran. Ingenting nytt vad gäller tekniskt lärande för mig men väldigt nyttigt att göra då vi måste skriva upp allt vi gör och vad vi får för värden av bländare, slutare, ISO och allt vad det kan vara. Det känns som detta är något där man tidigare har tagit en liten genväg. Visst går det att titta i datorn eller kameran när som helst efteråt man har tagit men att direkt man tagit bilden skriva ner och reflektera över värdena man får tror jag faktiskt bara är nyttigt.
Måste och ge vår lärare beröm för att hon lyckas hålla sig på en grundläggande nivå som kursen är. Jag har väldigt svårt med att hålla mig på en låg och grundläggande nivå när jag har kurser, Måste hela tiden tänka mig för och anledningen till att jag ofta drar iväg är ju bara för att jag vill så hemskt gärna lära ut allt jag kan, men tyvärr är det ju så att många gånger kan det ju bli helt fel i stället då man pratar ett språk som ingen förstår. Nu hoppas jag i och för sig att de som vart hos mig trotts allt fått lära sig en hel del. Som jag själv känner det så är det ingen som vart så blyg så det inte har vågat sagt stopp där, ta om det där nu :-)

Idag har det inte blivit något fågelfoto om man nu inte kan kalla min brorsdotters dotter för en riktig fågel. Enligt min mening så gör hon sig lika bra på bild i alla fall, bedöm själva. Hur som helst så hade jag henne och hennes mamma i studion idag för att fota lite kläder som Linda själv designat (Ryttars design).
Dagens fotografering blev på både Melissas danskläder och diverse balklänningar och Dennis fick posera i en riktig sjörövar dress. Fast han var inte så intresserad av just fotografering då han tyckte vi skulle göra det fort så han fick gå där ifrån och spela tv-spel i stället, så därför fotade vi honom först så han blev nöjd.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: