söndag 25 januari 2009

Jag har lyckats 2

Som tur var så var det inga som helst problem att få tillbaka bilderna som jag hade raderat. Med hjälp av ett program som heter FileSalvage så räddade jag tillbaka var enda bild. Naturligtvis tog det lite tid då det var en massa bilder som var raderade och programmet letade ju på alla bilder.
Men nu är de i säkert förvar i gen och säkerhetskopierade på dubbla externa hårddiskar.

Har även hunnit med att sitta ute i mitt gömsle ca en och en halv timme idag och det var full trafik där idag på flertalet fåglar. Massor av Talgoxar och Blåmesar men även Gulsparv, Grönfink, ett par Hackspettar och en Skata kom på besök. Just nu snöar det för fullt ute och så blåser det en aning rakt mot mitt gömsle så skulle jag sitta där nu så får jag full objektiven i snö.
Här nedan finns några bilder på hur Gulsparvar letar mat. Gulsparven trivs nämligen bäst med att leta sin föda på marken.





Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 kommentarer:

Jag sa...

Lyckade bilder. Hur nära sitter du egentligen? Och blir det inte kallt?

Göran sa...

Det är ca 4-5 m till fågelbordet men dessa gulsparvar var ca 3 m ifrån mig.
Och vad gäller om det blir kallt eller ej är alltid en fråga om klädsel. Camilla har till och med stickat mig specialvantar så det går att bara få ut de fingrar man behöver för tillfället. Skönt är det också med lite varmt kaffe med sig.
Har även beställt ett mobilt gömsle (typ specialtält) som jag hoppas kommer i morgon så man kan få lite nya vinklar och förhoppningsvis ta med sig ut i skogen för att få lite nya arter att fota.

Anonym sa...

vad fin!