onsdag 21 april 2010

Att det kan vända så fort...

Ja ibland kan humöret vända fort. Från att morgonen hade startat precis som den ska utan några som helst problem och med ett glatt humör åkte jag till jobbet. Med andra ord precis som det ska vara.
Men på bara några sekunder vänder allt då jag ser en vän komma och som ser allt annat än pigg och glad ut.
Det var som att all min positiva energi bara sögs ur kroppen på mig och det mesta kändes tungt resten av dagen. Trotts försök att koppla bort så fungerade det bara inte idag.
Många gånger tycker man att det skulle vara praktiskt och kul att kunna läsa av personer men i sådana här tillfället skulle man helst tycka att man inte hade den förmågan. Man känner sig otroligt hjälplös på något vis. Framför allt då man är en person som vill hjälpa till och vill alla väl ( i alla fall sina vänner).
Jag kan bara hoppas att någon del av min positivitet som jag hade i morse kom till någon nytta i alla fall.
Man kan ju börja fundera varför man ibland har så lätt att ta till sig av vissa andras olycka och sorg?
Men någon gång ska man väl även lära sig att kontrollera dessa känslor förhoppningsvis, men för tillfället verkar det bara som om jag känner av precis hur vissa människor mår och känner. Som tur är så kan jag ju även känna av de positiva energierna men då det är så lätt i de situationerna då man bara blir glad och lycklig så tänker man kanske inte lika mycket på det dessa gånger tyvärr.
Men med lite sömn på detta så är det bara att hoppas på en bättre morgondag.

Inga kommentarer: