lördag 24 april 2010

Mycket idag

Ja idag har jag hunnit med mycket.
Började dagen med att åka till Glitjärn för att spana på lite fåglar. Tyvärr var det ingen större aktivitet där så några bra bilder blev det inte. Däremot var det bra rofyllt att bara sitta där och njuta lite i det härliga vädret, trotts lite blåsigt.
Väl hemma igen så gjorde jag klart bokslutet och fick deklarationen inskickad så nu slipper man även tänka på den.
Mitt på dagen tog jag en promenad upp på toppen av Vikarbyn och fotade lite Islandshästar. Dessa små härliga hästar är så otroligt underbara.
Efter denna promenaden så blev jag sedan upphämtad för att vara vägvisare till Leksand för att titta på en stallplats.
Det kan inte vara lätt att äga en häst som man inte kan ta hem på grund av avsaknad av plats. Och inte är det bara att kasta in dem var som helst heller. Hade jag bara haft en plats så skulle jag nog inte tvekat en sekund att hjälpa till i detta läget. Då jag både ser och känner hur ägaren lider med situationen som den är just nu. Och inte bara det för den delen, jag måste även medge, om någon nu lyckats missa det. Och det är att jag älskar dessa hästar :-)


Nu tänker jag gå ner till några kompisar och äta nybakade bullar, mmm.

Ha en trevlig kväll alla mina vänner där ute.

Inga kommentarer: