onsdag 14 april 2010

Tufft beslut


Budapest
Originally uploaded by G Er Foto
Ja det var ett tufft beslut att fatta igår då jag valde att inte åka till Ungern. Tuffast tror jag dock det var att som man känner det svika eleverna. Och visst gjorde det ont alla meddelanden som jag fick efter mitt beslut men samtidigt så hördes det hos alla att de hade full förståelse.
Men med facit på hand så har jag nog gjort helt rätt.
Jag är inget medium men börjar man fundera på alla tecken som har uppenbarats sig på sista tiden så börjar man ju faktiskt att fundera om det inte har vart meningen länge att jag inte skulle åka på denna resan.
Känns som om det är massor som försökt stoppa mig men jag har lyckats övervunnit allt och trotsat alla hinder bara för att lugnt vandra vidare.
Nä Ungern finns fortfarande kvar och eleverna och ledarna kommer att ha det hur trevligt som helst. Så jag kan ta det lugnt här hemma och bara försöka att krya på mig. För någonting är inte riktigt som det ska men fick lite hjälp i går kväll och fått ytterligare lite hjälp i dag så det börjar kännas bättre.
Problemet har som sagt varit att det plötsligt bara börjar snurra så balansen och avståndsbedömningen har inte vart på topp. Ska nog låta bli bilen ett tag till för det känns lite otäckt faktiskt att köra.

Men för den som tror jag sitter och är sur för att jag inte kom iväg på resan kan jag bara säga att det är jag inte alls. Det var ett tungt beslut men jag känner att jag gjort helt rätt. Och mina elever vet det också och förstår så inga mera ledsna miner här inte.

Vad ärkeänglarna Raphael och Mikael gör här de får de lärde tvista om :-)

4 kommentarer:

Mia E sa...

Tycker du gjort ett klokt beslut.. Regäla smällar mot skallen, flera med några dars mellan rum (tänker även på tävlingen du va på) är inte att leka med.. Göran, vi lever bara en gång, ta vara på din dag.. Mvh en "gamaml" vän..

Göran sa...

Ja ärligt talat så känns mitt beslut väldigt bra trotts allt.
Så tack Mia.

britta sa...

Synd med resan Göran, men som sagt så verkar det inte som om det var meningen att du skulle iväg ändå.
Ta det lugnt nu och vila så länge du kan. Saknar du förresten något slags "skydd" till din Iphone? Emil trodde att det var ditt. Hoppas du vet vad jag menar.
Britta :)

Göran sa...

Ja Britta det är mitt skydd. Har glömt fråga om det bara. Har liksom inte vart högprioriterat :-)
Men och andra sidan så klarade ju sig Iphonen sig utan skydd precis som jag haha.

Och som du säger så var det nog inte tänkt att jag skulle åka men som du kan se i mitt nya inlägg så har jag ju lyckats vändt även det till min fördel :-)