torsdag 29 april 2010

Så det kan bli

Jag har sagt att jag skulle sluta skriva här då jag misstänker att min blogg ibland används för att skada. Det finns tydligen de som inte gör annat än att göra allt för att göra andra illa. Och då de skadar mina vänner vill jag inte vara med längre. När de inte kommer åt mig så siktar de i stället på andra mål för att få mig att må dåligt.

Men nu är jag ändå här och skriver men hädanefter kommer jag att ändra struktur på skrivandet. För även om jag själv gärna skriver om det jag tycker är roligt och det som händer omkring mig så har det ju visat sig att det får jag sluta med då det som sagt används emot mig och mina närmaste vänner.
Känns dock lite trist att få lov att hålla dessa roliga och trevliga stunder för sig själv men det får man väl leva med.

Hur som helst så hoppas jag inte detta ska kunna användas emot något (förutom mig då vill säga men det kan jag ta). Igår så åkte jag och min yngste son till Mora för att storhandla. Enbart mat var tanken men det blev lite mer. För detta med att bara titta är inte bra har jag märkt. Det blev nämligen inte bara mat utan det blev en ny bil också, trotts att vi bara skulle titta för skoj skuld.
Har i och för sig tänkt ganska länge varför jag skulle sitta och åka i en så stor bil som jag gör när det bara drar extra bensin, så det kommer nog bli bra med en mindre bil.
Nu är det ju bara att hoppas att den verkligen blir billigare drift. Det var ju nämligen så att att den var väldigt kul att köra och framför allt att trycka lite extra på gasen, och då brukar det inte bli så ekonomiskt i alla fall, men jag ska försöka låta bli att vara så tung på foten så ska det nog gå bra. Hur som helst så tyckte min son i alla fal det var otroligt kul att åka i denna bilen (när foten blev lite tung) så alltid roar man någon och vad gör man inte för sina barn :-)

2 kommentarer:

britta sa...

Vad tråkigt att läsa att du knappt vill blogga längre, och framförallt vilka tråkiga läsare du har som har så tråkiga liv så att de måste ägna sig åt smutskastning av andra.
Men jag förstår dig, och även om man egentligen inte ska låta andra styra över sina beslut så måste man ju ibland, när det drabbar inte bara en själv utan även oskyldiga runtomkring.
Hoppas i alla fall att du fortsätter att läsa och kommentera "hos mig", för det kan väl ändå ingen annan behöva få skit för. Men vad vet man, vissa kan visst sjunka hur lågt som helst.
Sorgligt!
Kul i alla fall med nya bilen, och naturligtvis var det främst dina barn du tänkte på när du köpte den, Leif skulle nog ha offrat sig och gjort detsamma för sina söner, som de omtänksamma pappor ni är ;) helt utan någon slags själviskhet, eller hur :)
Britta
OBS om någon inte förstod det så var det senaste ett skämt, jag vet att Göran liksom de flesta pappor bryr sig om sina barn !

Göran sa...

Ja vill skriva vill jag ju det är ett som är säkert för jag tycker det är hur kul som helst.
Men tyvärr kan jag inte tolererar att andra ska få skit för det jag skriver.
Men som jag sagt så kommer jag nog skriva ändå men får hålla hårt i vad jag skriver. Dock är det inte lika kul att man hela tiden måste sitta och tänka sig för hela tiden vad man skriver.
Det jag gjort tidigare är ju att skriva rakt ur hjärtat om just det som fallit mig in just för stunden. Men se det får jag sluta med på grund av detta.
Och det var ju tur att du lade till ett OBS så slipper någon misstolka ditt inlägg :-)
Och självklart så kommer jag fortsätta läsa din blogg, det är ju liksom en extra krydda i vardagen så det missar jag inte :-)