tisdag 6 april 2010

Häxprojekt

Ja då har man fotat "häxorna" och vilken härlig dag det var med massor av skämt och glada skratt och ett gäng som verkligen passade ihop. Som det sades efteråt av deltagarna så är de underbart att träffa likasinnade och det märktes att här var vi ett gäng där alla trivdes och kunde vara sig själva utan hämningar för något. Att det ibland var lite svårt med koncentrationen är väl en helt annan sak. Det brukar ibland vara svårt att få koncentrationen på topp när man fotar en modell men när tre stycken samtidigt ska försöka att vara på topp då är det inte lätt men vad gör väl de när man har så kul som vi hade. Och visst fick vi bilder som jag hoppas alla kommer att bli nöjda med.
Kan också säga att vi hade medhjälpare med oss som också gjorde sitt till med både assistans och många goda idéer. Själv hade jag kokat kaffe och allt men fick aldrig någon tid till att dricka detta utan det fick jag ta när jag kom hem då det alltid var någon som kom på någon ny idé.
Att få modeller med långkjolar att klättra i träd är ju inte det enklaste men denna dag var inget omöjligt då de själva kom med den idén så det var bara att flytta utrustningen åt de håll de begav sig. Tror vi hade kunnat fortsatt några timmar till om det varit så också :-)
Så tack Gun, Paulina och Jonathan för er assistans också.

Själv trodde jag att det skulle räcka med fotografering under dagen men då de kom på besök på kvällen också för att bland annat se resultatet så fortsatte vi med lite (väldigt mycket) studiofoto långt in på småtimmarna så det blev till slut exakt
500 bilder bara under kvällen i studion.

Om nu inte detta räckte så återvänder jag och en av dem åter till brottsplatsen för nästa fotosession redan i morgon för ett helt annat fototema.
Även det ett tema som jag aldrig tidigare fotat så även det kommer bli intressant. Det blir fortsatt modellfoto men denna gången mitt ute sjön där vi hoppas på en riktig blank is för att vi ska få till det tänkta temat.


4 kommentarer:

Lisa sa...

Riktigt häftigt! Ser fram emot fler bilder sen.

britta sa...

Hörrdu snåljåp, vill se fleer bilder!! Eller är det jag som inte "hittar dom"? Blir så nyfiken när du pratar om trädklättrande häxor i långkjol!
Skulle tro att du sitter på en hel skatt med bra häxbilder, fast måste säga att modellerna är lite för vackra för att vara häxor:)
Britta:)

Göran sa...

Jodå Britta det finns flera bilder men ingen klar med trädklättrare än :-)
finns ju några till på flickr dock

Göran sa...

Måste även tillägga Britta att du kanske kan få en privat visning för tyvärr måste jag även tänka på de medverkande vad och hur mycket jag lägger ut. Även om de inte har det minsta att skämmas för men det är ju dock ett förtroende mellan oss och då måste alla vara överens om vad som görs. Och det tror jag också du är helt klar över.
Och då det blir en helt annan genre idag så får du väl be mig eller modellen själv för en privat visning då du har förmånen att känna oss båda :-)