fredag 23 april 2010

Ska man eller inte?

Ja den stora frågan idag är om man ska skaffa sig lite höns eller ej, eller idag? Har faktiskt tänkt på det ett tag men idag var jag och titta på några och det skulle faktiskt vara lite trevligt att få lite egna ägg. Och dessa höns är ju faktiskt riktigt vackra, eller kommer att bli i alla fall :-)


Den ljusbruna hönan är faktiskt lite extra kul för om ni tittar på hennes ben så är det gröna, jaha vad är det för kul med det nu då? Ja, kanske inte det är så kul men denna hönan kommer nämligen att värpa gröna ägg, det är lite kul i alla fall.

I övrigt har dagen faktiskt vart ganska normal på jobbet även om jag mest gått runt och sett till att allt fungerat med datorer och allt då massor av elever har skrivit nationellt prov i svenska. Och jag måste säga att det flöt på riktigt bra faktisk. Några småproblem dök upp men de var inget allvarligt alls.

Och bara av den anledningen så fick jag lite tid över att besöka djurhuset och titta på höns och fick även vara med på en kloklippning av en grå Jako.

Så lite händelserik dag var det dock och så fick jag ju naturligtvis träffa mina elever igen som vart i Ungern och så har jag börjat planerat ännu en resa. Må nu det bli tredje gången gillt så jag verkligen kommer i väg denna gången. Har ju nu haft biljetter till två resor och ingen har jag kommit iväg på så nu gäller det.
Besök hos Elisabeth i Saltzburg, Österike. Planerad tidpunkt denna gången är i slutet av Juni.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker absolut att du ska skaffa lite höns, lättskötta och nyttiga djur.
Men måste varna dig. Finns det någon där som är proffs på att bedöma könet? Vi tog hem fyra höns trodde vi, ända tills tre av dem började gala :(
Tycker man att det är helt okej att nacka så är det väl inga problem men är man det minsta djurvän som du väl är så kan det kännas tufft, se i så fall till att inte bli alltför mycket "kompis" med dem, (för det kan man faktiskt bli även med höns):)
innan du vet.
Annars är det en bra idé tycker jag, och häftigt med grönvärpare som de väl heter?
Britta

Göran sa...

Jag får nog tillägga att det finns provs där bland dessa hönor Britta då det är nere på skolan på djurhuset. Jag hoppas i alla fall Maria och de andra har kompetensen :-)
Men och andra sidan har jag nackat tidigare så det är inte heller något nytt men det är ju inte lika kul.