tisdag 22 juni 2010

Eagle

Ibland är det bara så att låtar dyker upp från ingenstans, i alla fall hos mig händer det ganska ofta och ibland undrar man varför.
För ett par dagar sedan satt jag framför datorn och något bara sa mig att jag skulle leta på en låt, jag visste inte vad.
Men efter lite letande på både Spotify och Youtube så kom jag fram till denna låten. Tilläggas bör att jag satt inte och lyssnade runt utan det var något som sa att jag skulle hitta rätt låt direkt.
Jag har alltid gillat ABBA men det var ett bra tag sedan jag lyssnade på dem så jag vet inte varför jag hamnade där och just denna låten är inte någon som jag har lyssnat till ofta.
Men något budskap bör den bära och visst finns det väldigt mycket i texten som får mig förstå varför valet hamnade på denna. Och budskapet känns som att det bara blir tydligare och tydligare. Kanske är det så som en fri fågel man ska känna sig, kanske är det precis så jag känner mig för tillfället. Hur som helst så kan jag säga att just nu passar låten väldigt bra in på mig. Och den är otroligt bra också så man kan lyssna på den om och om igen.

Inga kommentarer: